Każdego roku, tuż przed świętami przychodzi, a raczej kica do Was Zajączek z prezentami. Nie możemy jednak tego dnia być razem z Wami. Dlatego mamy do was kochane przedszkolaki prośbę – narysujcie co w tym roku przyniósł Wam zajączek.

Kochane Biedronki, Pszczółki, Pieski czekamy na Was w naszym przedszkolu. Zawsze wspólnie uczyliśmy się piosenek i wierszy. A w tym czasie unosił się zapach pieczonych świątecznych babeczek. Nawet zegar jakoś głośniej dziś tyka. Jest nam smutno, że nie wykonujemy wspólnie zaplanowanych działań. Proponujemy Wam byście nauczyli się wierszy a jak się zobaczymy to wspólnie je sobie przypomnimy. Wiersze znajdziecie w zakładce wiersze i piosenki.

Jednocześnie chcemy Wam i waszym Rodzicom złożyć życzenia

Zajączek skacze po lesie życzenia w świątecznym koszyku niesie:

Niech te święta wielkanocne, wniosą do waszych serc wiosenną radość, świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję. A zajączek piękny biały niech przyniesie koszyk cały, jajek pięknych , wyjątkowych i słodyczy kolorowych”.

 

Dziś Światowy Dzień Zdrowia zatem zachęcamy wszystkich do zrobienia zdrowych przekąsek, deserków. Wspólnie przygotowywanie posiłków to nauka, zabawa i mile spędzony czas.

Zachęcamy również dziś do ćwiczeń ruchowych:

Jajko na łyżce” - poproście rodziców by ugotowali kilka jajek i wspólnie z domownikami urządźcie sobie wyścigi z jajkiem na łyżce.

Wielkanocne zajączki” - naśladujcie poruszanie się zajączków (całe dłonie oparte na podłodze, podczas skoku podciągamy nogi do klatki piersiowej)

Spacer baranków” - maszerujcie sobie swobodnie po pokoju i spróbujcie powtarzać krótki tekst:

Bielutkie baranki sobie spacerują, na Wielkanoc wyczekują” -  trzymając rękę przy oczach, rozglądając się na boki i cicho naśladujcie odgłos wydawane przez baranka – be, be, be

Proszę, by dzieci, które uczęszczają na zajęcia z logopedii ćwiczyły codziennie- 5 min. wystarczy.

Drodzy Rodzice!

Ważne jest to, by ,,buzia" Waszych dzieci się ruszała... i nie zapomniała, że język podczas wymowy niektórych głosek np. sz, rz, cz, dż oraz r: ustawia się za górnymi zębami ( w tzw. ,,zaczarowanym miejscu"), a podczas wymowy s, z, c, dz: za dolnymi zębami (nie wychodzi z buzi), natomiast podczas wymowy ś, ź, ć, dź: środek języka ma być uniesiony.

Wszystko to znajdziecie w prezentacji pt. ,,Ułożenie buzi". (w załączniku).

Drugi załącznik to ćwiczenia, które dzieci powinny wykonywać. Mogą też skorzystać z zeszytu, który zawsze przynosiły na Logopedię i stamtąd czerpać pomysły.

Wysyłam również linka z zabawami i grami logopedycznymi online:

www.superbelfrzy.edu.pl/category/gry-edukacyjne/logopedyczne/

a także strony, gdzie znajdziecie mnóstwo pomocy logopedycznych i pomysłów jak zachęcić dzieci do ćwiczeń:

www.logotorpeda.com/category/wady-wymowy/

www.facebook.com/smykoterapia

Życzę Dzieciom i Wam Rodzice- dużo wytrwałości i motywacji do pracy, a Państwa Rodzinom dużo, dużo zdrowia! Pani Marta



 

Kochane dzieci Święta Wielkanocne to najradośniejsze i najbardziej kolorowe święta. Mają swój niepowtarzalny zapach, smak i atmosferę. Przed nami kolejny tydzień bez Waszego gwaru w przedszkolu. W tym czasie poznalibyśmy zwyczaje i tradycje polskie tj.: zajączek, śmigus dyngus, święcenie palm, święcenie pokarmów malowanie jajek. Zachęcamy Was byście z rodzicami poszukali w internecie jaka jest symbolika potraw znajdujących się w koszyczku wielkanocnym.

www.zdrowyprzedszkolak.pl/aktualnosci/593/symbolika-wielkanocnego-koszyka.html

Proponujemy Wam również wykonanie pisanek z wydmuszek z wykorzystaniem dostępnych materiałów w domu np. bibuły, resztek materiałów, wełny, tasiemek, cekinów, pisaków.

 

Tęcza jest jedną z najbardziej magicznych, kolorowych zjawisk naturalnych pojawiających się po burzy. Dziś Dzień Tęczy proponujemy Wam dziś, by namalować lub narysować piękną kolorową tęczę. Wszystkie prace zbierajcie do jednej teczki a gdy zobaczymy się po powrocie to wspólnie będziemy je oglądać.