• Przejdź do treści głównej
  • Przejdź do treści dodatkowych
  • Przejdź do menu
  • Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
Przedszkole w Pakosławiu
bawi, uczy, rozwija
  • Start
  • Oferta
  • Galeria
  • Kontakt
  • Dokumenty
  • Piosenki i wiersze
  • Dla Rodziców
  • Start
  • Oferta
  • Galeria
  • Kontakt
  • Dokumenty
  • Piosenki i wiersze
  • Dla Rodziców
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna
  • Dla Rodziców

Dla Rodziców

Ogłoszenia - Biedronki

25-29 styczeń

 

W tym tygodniu: Zwierzęta są głodne

 

  • Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „ Domek dla ptaków” - rozmowa nt. wiersza, ptaków zimujących w Polsce i ich dokarmiania

  • Rozmowa nt. Dokarmiania leśnych zwierząt – oglądanie zdjęcia paśnika. Nazywanie zwierząt znajdujących się przy paśniku, określanie co jedzą zwierzęta

  • Kolorowanie obrazka – Zwierzęta leśne zimowa porą; 4l – Lepienie ptaszków z plasteliny

  • Karmnik – składanie obrazka z gotowych elementów ( naklejanie wg wzoru), kolorowanie ptaszków, przyklejanie ich w karmniku

  • Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie odgłosów ptaków ( cicho/głośno)

  • Ćwiczenia oddechowe – zdmuchiwanie papierowych ptaszków ze stolika

  • Ćwiczenia w wycinaniu – wycinanie wróbli z szarego papieru

  • Zapoznanie z wyglądem i zapisem graficznym cyfry 2. Rozwijanie myślenia matematycznego.

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

 

Dzień Babci i Dziadka

18-22 styczeń

W tym tygodniu: Babcia i dziadek

  • Rozmowa na temat babć i dziadków dzieci. Podawanie ich imion, określanie przez dzieci czyja babcia, czyj dziadek jest mamą lub tatą mamy a czyja, czyj taty.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „ Pytanie zadał Olek babci” - rozmowa na temat utworu

  • Rysowanie co dzieci chciałyby dać babci i dziadkowi z okazji ich święta

  • Czy śnieg jest czysty – zabawa badawcza, badanie właściwości śniegu

  • „ Zabawka” - zabawa dydaktyczna. Określanie położenia przedmiotu w przestrzeni

  • Wykonanie laurek dla Babć i dziadków – naklejanie gotowych elementów wg instrukcji nauczyciela

  • Malowanie farbami plakatowymi babć i dziadków

  • Nauka wiersza „ Babcia i dziadek” i piosenki

  • Przypomnienie imion dziadków – zachęcanie do wypowiedzi na pytania – Co lubisz robić z babcia i dziadkiem?, Jaka jest twoja babcia?

  • Ćwiczenia oddechowe „ dmuchanie na piłeczki

  • Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

21 - 23 grudzień

W tym tygodniu: Magiczny czas świąt

 

  • Bałwankowa rodzina – zabawy matematyczne, przeliczanie w zakresie 4. Porządkowanie elementów od największego do najmniejszego

  • Zapoznanie z zabawą muzyczną „ Bałwankowa rodzina”

  • Kolorowanie obrazka w konturach „ Bombki na choince”

  • Wesoła choinka – utrwalanie pojęć matematycznych dotyczących położenia przedmiotów. Przypomnienie i utrwalenie podstawowych kolorów

  • „Świąteczne życzenia” - opowiadanie I. Salach. Zapoznanie z tradycją składania życzeń Bożonarodzeniowych i Noworocznych. Oglądanie kartek świątecznych. Swobodne wypowiedzi na ich temat

  • Hej kolęda kolęda – doskonalenie umiejętności słuchania i śpiewania kolęd. Wprowadzanie w radosna atmosferę świąt

  • Portret gwiazdora – rysowanie w zeszycie

  • „ Pomagamy sprzątać” - zabawa naśladowcza

  • „Renifer” - praca plastyczna z wykorzystaniem rolki po papierze

  • Ćwiczenia gimnastyczne”Zima, zima” metoda naśladowcza i zabawowa. Wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg

  • Spacery – obserwacja dekoracji świątecznych, zachęcanie do przebywania na świeżym powietrzy

Bałwan

Bombka

Zimowe zabawy

Pierniki

Choinka

14-18 grudzień

W tym tygodniu: To już zima

  • Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „ Gawronek poznaje zimę”. Rozmowa na temat opowiadania. Zapoznanie z nazwami pór roku i oznakami nowej pory roku – Zimy.

  • Lukrowanie pierników

  • Słuchanie wiersza J. Suchorzewskiej „ Zimowa piosenka”. Rozmowa na temat wiersza i odpowiedniego ubioru zimą

  • Bałwanek – przeliczanie w zakresie 4 – rozwijanie umiejętności liczenia.

  • Kolorowe nakrętki – tworzenie prostych kolekcji – rozwijanie umiejętności klasyfikowania

  • „Zabawa zimą” - słuchanie wiersza W. Kosteckiej. Omówienie treści wiersza wzbogacona oglądaniem ilustracji przedstawiających zabawy na śniegu i lodzie, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu lub lodzie. Wskazywanie bezpiecznych i niebezpiecznych miejsc zabawy

  • Utrwalanie charakterystycznych cech aktualnej pory roku

  • „ Bałwanek” - lepienie z plasteliny

  • „Zimowy krajobraz” - malowanie białą farbą na niebieskiej kartce

  • Zimowe zabawy – ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Składanie w całość pociętych obrazków o tematyce zimowej i kolorowanie ich

  • 4l – kończenie kolorowania rysunku chłopca wg podanego wzoru, rysowanie po śladach, kończenie rysowania bałwanków wg wzoru,

  • „ Śniegowy bałwanek” - wyklejani rysunku bałwanka płatkami kosmetycznymi

  • Zabawa dydaktyczna „ Dokończ zdanie” - Lubię zimę bo...

  • Zabawa słuchowa „ Skąd słychać instrument/ gwizdek ?”

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchamy gwiazdeczki

  • Ćwiczenia poranne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

Ogłoszenia - Pszczółki

25-29 styczeń

W tym tygodniu: Zimowe zabawy i eksperymenty

 

  • Wzory płatków śniegu – zabawa matematyczna – ćwiczenia klasyfikowania wg kształtu i koloru

  • Praca plastyczna „Płatki śniegu” - malowanie akwarelami

  • Prawdziwy kolor śniegu – zabawy badawcze

  • List do przyjaciela zwierząt - burza mózgów, przejawianie wobec zwierząt życzliwości i troski o nie.

  • Jeden dzik i dwie sarny – zabawy z wykorzystaniem liczebników głównych

  • Czym jest lód – eksperyment związany z poznawaniem właściwości lodu

  • Ptaki – praca plastyczna

  • „sen nocy zimowej” - słuchanie opowiadania M. Strzałkowskiej – rozmowa nt. Opowiadania

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

Dzień Babci i Dziadka

18-22 styczeń

W tym tygodniu: Zimowe zabawy z babcia i dziadkiem

  • Rozmowa z dziećmi o babciach i dziadkach - „ Za co kocham moich dziadków”

  • Nauka wiersza „ Laurka pełna kwiatów”

  • Praca plastyczno – techniczna – Laurka dla moich „dziadków”

  • Słuchanie opowiadania M. Majewskiej „ Jak babcia wyczarowała bałwana” – rozwijanie mowy,

  • Praca techniczna – Bałwanek z plasteliny

  • Zabawy badawcze- właściwości śniegu z wykorzystaniem lup – określanie koloru, zapachu, właściwości plastycznych

  • Zabawy z liczbami. Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry „0”

  • Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Zimowe zabawy

Eksperyment z lodem

Stajenka

21 - 23 grudzień

W tym tygodniu: Sporty zimowe dla każdego

 

  • Sportowiec? Kto to taki? Mapa myśli – prezentacje różnych dyscyplin sportowych

  • Jakie sporty można uprawiać zimą ? rozmowa na temat sportów zimowych

  • Sportowiec - praca plastyczna

  • Zimowy slalom – opowieść ruchowa i zabawa edukacyjna z Kartą pracy – zabawy z cyfrą 0, zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 0

  • Zimą świetnie się bawimy – zimowa zabawa na śniegu. Lepimy bałwanki z plasteliny

  • Zimowy masażyk – masaż relaksacyjny

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych

 

Śnieżna kula

14-18 grudzień

W tym tygodniu: Z Panią Zimą wesoło mija czas

 

  • Wesoły tydzień – zabawa dydaktyczno – ruchowa utrwalająca nazwy dni tygodnia

  • Lukrowanie pierników – ozdabianie posypkami, bakaliami, degustacja

  • Po czym poznać zimę? - rozmowy na temat zmian zachodzących w przyrodzie, rozwiązywanie zagadek, zabawa „ Prawda – fałsz”

  • Słuchanie wiersza „ Pory roku” E. Piotrowskiej – poznanie cech charakterystycznych poszczegołnych pór roku

  • Uzupełnienie kart pracy zgodnie z tematyka tygodnia

  • Palcem po śladzie ćwiczenia grafomotoryczne

  • „Śnieżna kula” -praca plastyczno – techniczna

  • „Ptasie pogawędki” – słuchanie opowiadania, zabawy z cyfra 9

  • Jak to się dzieje , ze lód topnieje , poznanie właściwości lodu – doświadczenie

  • „Ulepimy bałwana”praca plastyczno -techniczna w zespołach

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

     

Choinka

Ogłoszenie - Pieski

25-29 styczeń

W tym tygodniu: Zabawy na śniegu

 

  • Zapoznanie z literą „n” na podstawie wiersza „Narciarz” J. Brzechwy

  • Nauka tańca do piosenki „Zimowa poleczka”

  • Poznanie niebezpieczeństw wynikających z zabaw na śniegu po wysłuchaniu wiersza „Troje dziecina sankach” S. Karaszewskiego

  • Wycinanie historyjki, układanie wg kolejności zdarzeń – rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

  • Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi

  • Rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji uwagi – składanie puzzli

  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, dostrzeganie cech wspólnych i odróżniających

  • Ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zabaw zimowych

  • Improwizacje ruchowe przy muzyce z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

Dzień Babci i Dziadka

18-22 styczeń

W tym tygodniu: Dzień babci i dziadka

 

  • Zapoznanie z literą „b” na podstawie wiersza H. Łochockiej „ Dla babci”, analiza, synteza słuchowa, dzielenie słów na sylaby, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania „ Opowieść o babci i dziadku” S. Karaszewskiego – rozwijanie mowy, dzielenie się informacjami na temat swoich „dziadków”

  • Słuchanie wiersza „ Dziadek” J. Koczanowskiej – rozwijanie mowy, rozmowa na temat tego co dzieci robią najchętniej z dziadkiem

  • Wykonanie prezentu dla „ dziadków” - Obraz dla babci i dziadka

  • Rozwijanie umiejętności liczenia – zabawy i ćwiczenia w liczeniu w zakresie 7

  • Wyjaśnienie co to jest drzewo genealogiczne, jakie jest jego znaczenie.

  • Rysowanie drzewa genealogicznego

  • Czy śnieg jest czysty – zabawa badawcza, badanie właściwości śniegu, wyciąganie wniosków.

  • Improwizacje ruchowe przy muzyce

  • Nauka wiersza i piosenki dla babć i dziadków

  • Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

21 - 23 grudzień

 

W tym tygodniu: Zwierzęta są głodne

 

  • Zapoznanie z literą „s” na podstawie opowiadania „ Śpiewająca choinka” M. Kownackiej, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów posiadających głoskę „s”, czytanie prostych słów; rozmowa na temat karmienia ptaków zimą

  • Kolorowanie ptaków wg wzoru

  • Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie odgłosów lasu

  • Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „ Przy leśnych paśnikach” - rozmowa na temat pomocy zwierzętom leśnym zimą

  • Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7 – ćwiczenia w przeliczaniu. Utrwalenie dni tygodnia.

  • Ćwiczenia artykulacyjne

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych

Ozdoby

Pierniki

14-18 grudzień

W tym tygodniu: Święta, święta

  • Zapoznanie z literą „ r” , analiza i synteza słuchowa, dzielenie słów na sylaby, podawanie przykładów słów posiadających głoskę „r”, czytanie prostych sylab, słów

  • Pieczenie pierników, dekorowanie ich - ukazanie jednej z tradycji związanej ze świętami Bożego Narodzenia. Poznanie innych charakterystycznych potraw, które pojawiają się na wigilijnym stole.

  • Przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia na podstawie opowiadania H. Ch. Andersena „ Choinka”, zachęcanie do wypowiadania się i dzielenia doświadczeniami na temat zwyczajów w domach dzieci

  • Praca plastyczna „ Choinka”

  • Praca plastyczno – techniczna „ Kolorowe bombki”

  • Rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczy 0, poznanie pojęcia „ nic”

  • Poznawanie zwyczajów związanych ze świętami w innych krajach europejskich niż Polska

  • Ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia artykulacyjne

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

Zima

Zimowy krajobraz

7-11 grudzień

W tym tygodniu: Nadchodzi zima

 

  • Mikołaj w przedszkolu. Zabawy, kolorowanki.

  • Zapoznanie z literą „y”, analiza i synteza słuchowa, dzielenie na sylaby, podawanie przykładów słów posiadających literę „y”, głoskowanie, czytanie prostych sylab.

  • Poznanie oznak zbliżającej się zimy na podstawie wiersza „ Szczypawka” A. Widzowskiej

  • Poznanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących zimie – grad, śnieg, szron, zamieć śnieżna

  • Utrwalenie cech charakterystycznych dla poszczególnych pór roku

  • Rozwijanie umiejętności liczenia , zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6, wprowadzenie znaku dodawania

  • Malowanie farbami plakatowymi– Zima

  • Praca plastyczno – techniczna – Zimowy krajobraz

  • Zabawy muzyczno – ruchowe „Wirujące płatki śniegu”

  • Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne

  • Zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

© Nazwa Strony. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Logo projektuKuźnia Dostępnych Stron
Wróć na górę