Piątek - W pięknym ogrodzie.

Kochane Biedronki posłuchajcie fragmentu opowiadania M. Szczęsnej pt: Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym. Porozmawiajcie na temat artystów i ich pracy na podstawie opowiadania i własnych doświadczeń.

Wstawajcie, dziś jedziemy do ogrodu botanicznego - budzi nas tata. Już za bramą ogrodu wita nas piękny zapach. Wokół rosną róże, bez, jaśmin, lawenda. Chodźmy na górę, rosną tam rośliny takie jak w Tatrach, Pieninach, Bieszczadach. Wspinamy się wąską ścieżką na najwyższy szczyt. Widzimy tam panią, która coś zapisuje. Ta pani to pewnie poetka albo pisarka – mówi Mateusz. Może pisze wiersz o kwiatach lub powieść – zastanawia się Karinka. Biegniemy na dół do dużej szklarni. Rosną tam rośliny tropikalne: mandarynki, cytryny, ananasy. Tuż koło taty pan rozkłada statyw, umieszcza na nim duży aparat i robi zdjęcia. To fotograf i jego prace ukażą się w jakieś książce lub na wystawie. Wychodzimy ze szklarni i szukamy jakiegoś miejsca w cieniu. Siadamy na ławce i jemy kanapki. Na środku widzimy pana stojącego przy sztaludze i cos malującego. Czy podoba się wam mój obraz? – pyta malarz. Jest taki jasny, pogodny i ciepły – zauważa Karinka. Masz rację! Maluję tylko ciepłymi barwami. Dodaję trochę żółtej farby i ocieplam płatki kwiatu – wyjaśnia artysta. Jesteśmy zauroczeni tym ogrodem kwiatów, żegnamy się z panem i idziemy dalej. Dlaczego przychodzi tu tak wielu artystów? - pytam. W tak pięknym miejscu wśród przyrody łatwiej znaleźć natchnienie i przyjemniej tworzyć – wyjaśnia mama. Jak dorosnę będę tu częściej przychodzić może zostanę artystką.

Propozycja nauczyciela

  • Dzieci 4 l. karta pracy nr.49

  • Dzieci 3 l. Letni obrazek- wydzieranka. Dzieci wydzierają kawałki papieru kolorowego i naklejają na kartce, tworząc letnią kompozycję ( łąka, kwiaty, słońce, niebo)

  • W kolejnym tygodniu nie będzie już nauczania zdalnego dla poszczególnych grup wiekowych. Propozycje nauczycielek obserwujcie w zakładce „ Aktualności”

 

Czwartek: Jaka jest dzisiaj pogoda?

Kochane Biedronki porozmawiajcie na temat dzisiejszej pogody. Jaka ona dzisiaj jest? Zobaczcie czy słonce świeci, czy schowało sie za chmurką. Zwróćcie uwagę na wiatr, a może pada deszcz?

Ćwiczenia ruchowe.

Pogoda. Dziecko otrzymuje gazetę. Na polecenie pada deszcz stukają palcami o leżącą na podłodze gazetę. Na polecenie wieje wiatr podnoszą gazetę na wysokości twarzy i dmuchają w nią ( delikatnie a potem mocniej). Na hasło burza dzieci tupią nogami.

Propozycja nauczyciela

Narysujcie na kartce symbol, który pasuje do dzisiejszej pogody.

 

Środa: Bawimy się tęczą.

Zapraszam dzieci do obejrzenia filmiku edukacyjnego: Tęcza dla dzieci malowana różdżką https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

Pytania do filmu: Co jest potrzebne aby na niebie powstała tęcza? (słońce i deszcz).

Zabawa kolorami tęczy: Dokończcie zdania:

Czerwony kolor ma tęcza i czerwone jest… Pomarańczowy kolor ma tęcza i pomarańczowe jest… Żółty kolor ma tęcza i … Zielony kolor ma tęcza i …. Niebieski kolor ma tęcza i … Granatowy kolor ma tęcza i … Fioletowy kolor ma tęcza i ….

Propozycja nauczyciela;

  • Dzieci 4 l. wyprawka nr 55

  • Dzieci 3 l. Dzieci rysują tęczę po kolei wg koloru zaczynają od czerwonego.

Wtorek: Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?

Zagadka Burza - Marcin Przewoźniak

Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci...
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną......

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat bezpiecznych zachowań w czasie burzy:W czasie burzy nie wolno: przebywać w wodzie, chować się pod drzewem, nie rozmawiamy przez telefon komórkowy.

Gdy spodziewamy się burzy nie wychodzimy z domu. Gdy burza zastanie nas w terenie chowamy się w jego zagłębieniu podkurczając nogi jak najbliżej siebie, jak najszybciej szukamy bezpiecznego schronienia w pobliskim budynku (dom, sklep)

Propozycja nauczyciela:

  • Dzieci 4 l. Karta pracy 48

  • Dzieci 3 l. Dzieci rysują burze ( niebo granatowe, deszcz, błyskawice)

Poniedziałek: Lato

 

Zapraszam Biedronki do wysłuchania wiersza pt: Lato

 

Latem tyle jest uciechy

wśród świeżej zieleni

w lesie sarna, w stawie ryba

, a my opaleni.

Zaś w ogrodzie tyle kwiatów:

róże, maki i piwonie.

Kiedy długo deszczu nie ma

sami dbamy o nie.

Gdy brakuje bardzo wody

wtedy ziemia o nią prosi,

więc biegamy z konewkami

po ogrodzie cioci Zosi.

 

Pytania do treści wiersza.

1.O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

2. Co możemy zobaczyć latem?

3. Czego brakuje roślinom latem ?

4. Jakie kolory możemy spotkać latem w ogrodzie , na polu?

Propozycja nauczyciela

  • Dzieci 4 l. karta pracy nr.47

  • Dzieci 3l. Karta ksero 16

Piątek: Kto mieszka w lesie?

Zapraszam do obejrzenia filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI - Zwierzęta leśne i rymowanki o zwierzętach dla dzieci

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat bezpieczeństwa w kontaktach z dzikimi zwierzętami. W lesie zachowujemy spokój, nie hałasujemy, nie płoszymy dzikich zwierząt. Nie podchodzimy do nich blisko.

Propozycja nauczyciela:

  • Dzieci 4 l. karta pracy nr 45

  • Dzieci 3 l. karta ksero nr 12