Piątek 19 czerwiec – Zabawy ruchowe

  • Dziś zapraszam Was do wspólnych ćwiczeń z piłką.

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 

  • Od dziś wykonujcie zadania których nie zrobiliśmy dotychczas w kartach pracy, jeśli tylko macie na to ochotę.

  • W kolejnym tygodniu nie będzie już nauczania zdalnego dla poszczególnych grup wiekowych. Propozycje nauczycielek obserwujcie w zakładce „ Aktualności”

Czwartek 18 czerwiec – Lato

  • Posłuchajcie wiersza kochane Pieski „ Lato”

Już walizki w bagażniku,
torba, plecak, pięć koszyków...
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,
denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!
- Jedźmy w końcu moi mili!

Wszyscy więc wsiadają prędko:
Dziadek Władek z wielką wędkę,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,
Mama (niosąc stos kanapek)
Moja siostra z parasolką
i braciszek z deskorolką,
potem ja z piłkami dwiema...
lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Tata mówi: - Nie ma strachu,
jeszcze miejsce jest na dachu.
Wiec mi trochę zrzedła minka:
- Ja na dachu? Ja... dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:
- Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała
coś ty sobie ubzdurała?

Już na dachu stos bagaży,
a ja uśmiech mama na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy
no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę-
już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka
Las szumiący, łąka, rzeka...

- o czym jest wiersz?

- dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?

- co ze sobą zabierają?

- jakie plany macie na wakacje?

- jak będziecie spędzać czas na wakacje?

    • Zachęcam do wykonania zadań z Kart pracy str. 42a, 43, 43a

Środa 17 czerwiec - Pogoda

  • Posłuchajcie opowiadania „ Pogoda”

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
- Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury - chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.
- Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę - coraz bardziej denerwuje się Adaś.
- Nie martw się, popatrz termometr wskazuje wysoką temperaturę - tłumaczy mama.
- Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się jaka będzie pogoda - na ekranie pojawiła się mapa Polski.
- Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur - tłumaczy Adasiowi. - Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
- Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.
Zegar wybija ósmą godzinę.
- Na nas już czas - mama z Adasiem idą do przedszkola.
- Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.
Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno nie spadła ani jedna kropla deszczu. Był spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Odpowiedzcie na następujące pytania:

- gdzie wybierał się Adaś?

- dlaczego był zmartwiony?

- jaka pogodę wskazywała prognoza w telewizji?

- jaka pogoda była na wycieczce?

  • Pobawcie się dziś w zabawę w Księdze zabaw str 80-81

  • Jeśli macie ochotę wykonajcie zadanie z kart pracy str 41,42

Wtorek 16 czerwiec – Zjawiska pogodowe

 

  • Słuchanie wiersza - zagadki

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk,

Ciemne niebo, dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną …(burzę)

Proszę, aby dzieci nazwały dźwięki, które w niej opisano. Powiedzcie jak należy zachować się w czasie burzy? Dzieci formułują swoje przypuszczenia. Następnie wspólnie z rodzicem podsumujcie zdobyte informacje.

Podczas burzy:

- należy unikać wysokich obiektów;

- nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;

- należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;

- nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy

- należy pozamykać okna, wyłączyć telewizor, komputer, radio.

  • Zachęcam do wykonania zadania z Kart pracy str 39a

  • Wykonajcie kilka eksperymentów, a następnie wyniki narysujcie w Karcie pracy str 40,40a,41

  1. Tęcza w wodzie - Dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, aby opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwujcie tęczę.

  2. Jak sprowadzić tęczę – Dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.

- Jak myślicie skąd się wzięła tęcza?

Wiązka światła białego odbija się od lustra, gdy wchodzi w wodę, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach. Znika wtedy gdy wszystkie krople wody opadną lub wyparują