4-8.09 JA I TY TO MY
-Piękne zwyczaje- rozmowa inspirowana wierszem, „Magiczne słowa”- zabawa doskonaląca myślenie skojarzeniowe i pamięć wzrokową
-Poznajmy się- zabawa słowna na zasadzie niedokończonych zdań
-Piramida- zabawa z elementem przeliczania doskonaląca analizę i syntezę wzrokową
-Nasi dyżurni- rozmowa, słuchanie opowiadania nauczyciela
-Klasowa umowa, słuchanie opowiadania E.Pałasz, rozmowa kierowana nt. utworu, tworzenie grupowego kodeksu
-Karuzela sylab- zabawa doskonaląca analizę i syntezę słuchową
-Jak wyglądam- opis własnego wyglądu
-Wachlarz ważnych pytań- spontaniczne odpowiedzi dzieci na pytania nauczyciela
-„Moja wizytówka”- zabawa plastyczna( rysowanie swojego hobby, tego co lubię najbardziej, pisanie imion)
-„Autoportret”- malowanie farbami
-Ćwiczenia poranne codziennie, pobyt na boisku, Ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu
11-15.09 SPOTKANIE Z LATAWCEM
-„Lot”- słuchanie opowiadania W. Widłaka.
-„Przygody Latawca”- tworzenie kreatywnych opowiadań
-Przyjaciele latawca- nauka abstrahowania
-„O” jak OSA, poznanie litery „o”, „O”
-„Co lata, co spada, co wolniej, co szybciej”?, „Odrzutowe balony” -zabawy badawcze
-Zefirek- latawiec Olka- słuchanie opowiadania , rozmowa nt. treści
-Drabina sukcesu- zabawa matematyczna, przeliczanie liczebnikami porządkowymi
-Latawiec- rozmowa inspirowana wierszem Cz. Janczarskiego
- Latawiec Leny- słuchanie opowiadania nauczyciela
-Latająca loteryjka- gra doskonaląca analizę i syntezę słuchową
-Tworzymy latawce- zabawa dydaktyczna , klasyfikacja wg. koloru
-W świecie marzeń- zabawa relaksacyjna
-Nasz latawiec- tworzenie latawca, naklejanie gotowych elementów na szablon latawca
-Wykonanie rysunku do opowiadania „Latawiec Leny”
- DZIEŃ KROPKI- zabawy tematyczne
-Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, pobyt na świeżym powietrzu
18-22.09 POŻEGNANIE LATA
-Mapa Polski- Mapa podróży- oglądanie mapy połączone z rozmową
-Wakacyjne podróże- praca z mapą połączona z zabawą ruchowo-naśladowczą
-Słuchanie opowiadania „Morze”. Zwracanie uwagi na myśl przewodnią „ bo nie wszystko zawsze jest tak jak sobie wyobrażamy”
- Jakie może być morze? – rozmowa kierowana na podstawie obrazów marynistycznych
-Oblicza fotografii- klasyfikacji zdjęć wg. różnych kryteriów, przeliczanie
-Album Amelki- rozmowa inspirowana opowiadaniem nauczyciela
-„A” jak APARAT- poznanie liter „a”, „A”
-Zagadki z wakacyjnego kuferka- rozwiązywanie zagadek słownych
-Porządkujemy skarby- zabawa dydaktyczna
-Legenda mapy- zabawa dydaktyczna
-Letni kalejdoskop- słuchanie opowiadania nauczyciela
-Kalejdoskop- pokaz działania kalejdoskopu
-Zawody na „a”- zabawa słowna
-Kuferek wakacyjnych skarbów- zagadki dotykowe
-Doświadczenie z przyciąganiem papieru przez bursztyn
-„Morze”- wycinanka
-DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA- Zabawy w parku przy Pałacu zorganizowane przez Bibliotekę w Pakosławiu
25-29.09 TAJEMNICE ZIEMI
- „Konkurs”- słuchanie i omawianie wiersza Natalii Usenko. Zwracanie uwagi na pojęcia architekt, projekt
-Słuchanie opowiadania o Tomku i jego tacie
-Skarby Tomka i jego taty- zagadki sensoryczne
- Tata Tomka- poznanie liter „t”, „T”
-Jedyneczka- zabawa kształtująca pojęcie liczby 1
- Ile jest jaj w gnieździe dinozaura? Zabawa matematyczna, poznanie cyfry 1
-Ile lat ma drzewo? Obserwacja, wyjaśnienie dlaczego powstają słoje
-Jak porusza się Ziemia?- oglądanie uproszczonego modelu Układu Słonecznego
-Ziemia to…- Zabawa słowna, doskonaląca myślenie skojarzeniowe
-Ziemia jest domem dla…- zabawa słowna na zasadzie niedokończonych zdań połączona z analizą i syntezą sylabową
-Kula czy koło?- oglądanie globusa, dostrzeganie różnicy między kulą a kołem jako formą przestrzenną i płaską
-Jak nasza mama hodowała potwora? Słuchanie opowiadania J. Papuzińskiej, Rozmowa nt. treści
-„4 żywioły”- wykonanie rysunków obrazujących wodę, powietrze, ogień, ziemię.
-Ćwiczenia poranne codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, Pobyt na świeżym powietrzu.