02 - 05.01. 2024r. CORAZ BLIŻEJ GWIAZD
1.W powietrzu- zagadki o powietrznych środkach transportu
- Pilot, czyli kto? Pilot, czyli co?-zagadka, rozmowa o zawodzie pilota
- 3.Pilot i ja- słuchanie opowiadania Adama Bohdaja, rozmowa na temat treści
- 4.Kosmos- burza mózgów, swobodne wypowiedzi dzieci
- Prom kosmiczny- poznanie liter „p”, „P”
- Porozmawiajmy o gwiazdach- rozmowa kierowana
- gwiazdy- słuchanie opowiadania W. Widłaka , rozmowa na temat treści
- Gwiazdozbiory- oglądanie ilustracji, rozmowa
- Karta Pracy- rysowanie i kolorowanie na siatce kwadratowej zgodnie z kodem
- Kosmiczne zagadki- rozwiązywanie zagadek słownych
- Nasza Ziemia i planety- słuchanie wiersza B. Szelągowskiej
- Osiem planet Układu Słonecznego- zabawa dydaktyczna, kształtowanie pojęcia liczby „osiem”, poznanie cyfry 8
- Czego jest więcej? Zabawa matematyczna, przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów, zastosowanie znaków <,>,=
- Planety i Słońce- zabawa ruchowa z piłką
- Wiosna, Lato, Jesień, Zima- zabawa dydaktyczna, dostrzeganie związku między ruchem obiegowym Ziemi a występowaniem na niej pór roku.
- My i UFO- swobodne wypowiedzi dzieci, rysowanie ufoludków
- Latające spodki- zabawa plastyczno-techniczna , wykonanie latających spodków z papierowego talerzyka
- Ćwiczenia poranne, Ćwiczenia gimnastyczne, spacery.
8-12.01 ZA ZIMOWĄ SZYBĄ
- Zimowa Herbatka- zabawa integracyjna, parzenie herbaty z dodatkiem goździka, cynamonu, pomarańczy, delektowanie się jej smakiem, rozmowa o zdrowotnych właściwościach herbatki.
- Śnieg jest jak- zabawa słowna
- Jesteśmy śnieżynkami- matematyczna zabawa ruchowa przy muzyce
- Karta Pracy- grafomotoryka, symetria
- Roztapiamy lód- zabawa badawcza
- Śniegowa kula- malowanie farbami zimowego obrazka
- Sylaby do pary- memo sylabowe
- Ale Zima- słuchanie wiersza M. strzałkowskiej, mnemotechnika
- Układamy pogodowe rytmy- zabawa matematyczna
- Lodowe kry- rozmowa na podstawie obserwacji
- Zimowa olimpiada- prezentacja multimedialna o sportach zimowych
- Prawdziwy sportowiec- rozmowa na temat postawy prawdziwego sportowca
- Co słychać na początku i na końcu? Zabawa słuchowa
- Biała Królowa- słuchanie baśni M. strzałkowskiej i rozmowa o istocie przyjaźni
- Szronem malowane- zabawa plastyczna, kreślenie wzorów świecą na białej kartce, zamalowywanie kartki farba akwarelową
- Zabawy matematyczne: „ Zgadnij ile?”, „Goście w zimowym karmniku”, „zaczarowany ptak”.
- Ptaki zimą- zabawy słownikowe
- Co lubią ptaki?- opowiadanie nauczyciela
15-19.01 SERCE DLA BABCI I DZIADKA
- Album rodzinny- słuchanie wiersza T. Chwastek- Latuszkowej, rozmowa na temat jego treści
- Drzewo genealogiczne- zabawa dydaktyczna, jak wygląda? Czym jest?
- Gimnastyka z moją babcią- zabawa naśladowcza
- Ile wyrazów? Zabawa dydaktyczna
- Z moja babcią, z moim dziadkiem lubię…- zabawa słowna
- Serce dla babci i dziadka- poznanie liter „s”, „S”
- Portrety babci i dziadka- rysowanie kredkami
- Babcia też człowiek- słuchanie opowiadania Ireny Landau, rozmowa na temat jego treści
- Przynieś babci śniadanie –zabawa matematyczna z elementem rywalizacji
- Zabawy z babcinego podwórka- tradycyjne zabawy ze śpiewem (ojciec Wirgiliusz, Kółko graniaste, Praczki, mam chusteczkę haftowaną”)
- Z moim dziadkiem najbardziej lubię…-zabawa językowa
- Dziadków dwóch- rozmowa na podstawie własnych doświadczeń dzieci i wiersza Rafała Witka
- Kolekcje dziadków- zabawa dydaktyczna
- Tworzymy kolekcję- zabawa matematyczna, klasyfikacja jakościowa
- W mojej babci, w moim dziadku podziwiam…- swobodne wypowiedzi dzieci
- Ćwiczenia Poranne , Ćwiczenia gimnastyczne, spacery.
22-26.01 KIM BĘDĘ
- Rzemieślnik , kto to taki? Rozmowa o zawodach dawnych, wyjaśnienie znaczenia pojęć „rzemiosło”, „rzemieślnik”
- Zgadnij, kto to? - zagadki pantomimiczne
- Powiedz, co to?- zabawy badawcze
- Dzielny szewczyk- słuchanie tekstu Wojciecha Widłaka „ Smok Wawelski”
- Spostrzegawczy jak szewczyk- zabawa doskonalaca pamięć wzrokową
- Karta pracy- kolorowanie zgodnie z literowym kodem
- Smocze wygibasy- zabawa naśladowcza przy muzyce
- Wyroby rzemiosła artystycznego- rozmowa kierowana, rozumienie znaczenia pojęć „rzemiosło”, „rzemieślnik” i nazw zawodów ( szewc, garncarz, koronczarka, hutnik/szklarz, złotnik, stolarz, hafciarka, kowal)
- Grupowanie- ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów
- Gdzie jest więcej płynu? Porównywanie objętości naczyń
- Znajdź rym-zabawa słowna w szukanie rymów
- Kim są? Rozmowa, wypowiedzi dzieci na temat zawodów ich rodziców
- Zgadnij , kto to?- rozwiązywanie słownych zagadek o współczesnych zawodach
- A jak będę dorosła- słuchanie wiersza D. Wawiłow i rozmowa na jego temat
- Talent, czyli co? Swobodne wypowiedzi dzieci
- Od czegoś trzeba zacząć- słuchanie opowiadania Piotra Olszówki
- Ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne, spacery/ pobyt na świeżym powietrzu.