2-6.10 ZAPACHY I SMAKI JESIENI
-Powiedz co czujesz- zabawa sensoryczna
-„Pachnąca Jesień”- identyfikowanie owoców i warzyw za pomocą węchu
-„Zagadki z koszyka”- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą dotyku/smaku
-Gramy na orzechach- zabawa rytmiczna
-Owocowe zbiory-zabawa dydaktyczna, klasyfikacja owoców ze względu na różne kryteria
-Laboratorium smaków- zabawa badawcza
-Drzewa w sadzie- praca plastyczna z wykorzystaniem papieroplastyki
- Poznanie wyglądu monet jedno i dwuzłotowych
-Poznanie etapów rozwoju rośliny
-W sadzie, na polu, w ogrodzie- uściślenie znaczenia pojęć dotyczących wskazanych środowisk oraz nazw zawodów- sadownik, ogrodnik, rolnik.
-szaszłyki- zajęcia kulinarne połączone z degustacją
- Ćwiczenia poranne, Spacery, zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne
9-13.10 SZTUKA BYCIA RAZEM
-„Jak dobrze być dobrym”- słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej
-„Kredki”- słuchanie opowiadania M. Musierowicz, ocena postępowania bohaterów. Zwracanie uwagi, że nie należy wyszydzać innych, przechwalać się.
-Eryk i ekran- słuchanie opowiadania nauczyciela, rozmowa na jego temat. Poznanie liter „e”, „E”
-ILE CIASTECZEK? Zabawa dydaktyczna kształcąca pojęcie liczby trzy. Poznanie cyfry 3
-Co to jest szacunek?- burza mózgów, szukanie odpowiedzi na pytanie otwarte
-szacunek-szacować- co to znaczy?-zabawa językowa
-Wesołe i smutne kolory- kojarzenie barw z emocjami, przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów
-Czy każdą szkodę da się naprawić?- zabawy badawcze, dostrzeganie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
-Zabawy muzyczno-ruchowe
16-20.10 O CZYM SZUMIĄ DRZEWA?
-„ O gościach co nie przyszli na ucztę”- słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej, rozmowa nt. jego treści
-Poszła lala do lasu narobiła hałasu- stworzenie leśnego kodeksu właściwego zachowania. Poznanie liter „L”, „l”
-Usłysz i powiedz- analiza i synteza słuchowa, wyodrębnianie głoski „l” w nagłosie
-„Nasze drzewa i Krzewy”- zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie okazów przyrody do ilustracji drzew ( iglaste/ liściaste)
-Pnie drzew-zabawa matematyczna
-Ile mam lat?- oglądanie przekroju pnia drzewa, zabawa matematyczna, przeliczanie w dostępnym zakresie
-Jesienne rytmy- układanie z nasion sekwencji trzyelementowych
-Placek dla gości- zabawa matematyczna, dodawanie i odejmowanie na zbiorach zastępczych,
-„Drzewo”- słuchanie wiersza D. Wawiłow, rozmowa nt. jego treści.
-Mali mieszkańcy drzew- słuchanie ciekawostek o owadach ( korniki, żuki)
-Kolorowe piórko- ćwiczenie oddechowe
-Jesienne masaże- relaksacja
- List od pająka- słuchanie listu, ćwiczenie koncentracji, poznanie informacji nt. życia pająków
- Kolory pór roku- zabawa z chustą animacyjną, wypowiedzi nt. ulubionej pory roku
-„Jesień u Krasnala”- układanie kompozycji z figur geometrycznych wg. podanego wzoru.
-„Drzewo w czterech porach roku”- praca w małych grupach, malowanie farbami
-Ćwiczenia poranne- codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery
23-27.10 JESIENNE STRATEGIE ZWIERZĄT
-„Dziupla”- słuchanie opowiadania W. Bianki, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach mieszkających w lesie
-„Kolczasta Jesień”- słuchanie opowiadania
anie opowiadania nauczyciela.
- Interesujące „I”, „i”- poznanie liter „I”, „i”
- Co może ukłuć- zabawa badawcza, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas oglądania, dotykania kłujących przedmiotów
-Florentynka poznaje wiewiórkę- słuchanie opowiadania K. Ziemnickiej. Budowanie poprawnych wypowiedzi słownych, rozbudzanie empatycznego stosunku do zwierząt
-Karmienie wiewiórki- zabawy matematyczne, szacowanie, porównywanie liczebności zbiorów „na oko”, liczenie na konkretach
-Leśne zwierzęta- poznanie gatunków objętych ochroną, zmieniających futro, zapadających w sen-poznanie terminu HIBERNACJA
-Zagadki leśnego Ktosia- rozwiązywanie zagadek dotyczących lasu i jego mieszkańców
-Prawda czy fałsz- zabawa dydaktyczna, przeliczanie wyrazów w zdaniu
-Zgadnij proszę, co wygłoszę- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- Łańcuch słów- zabawa słuchowa
-Twardy orzech do zgryzienia- oglądanie i opisywanie dwóch rodzajów orzechów, porównywanie cech
-Jesienny wietrzyk- ćwiczenia oddechowe
-Pary wiewiórek- zabawa orientacyjno- porządkowa, utrwalanie pojęcia para
- O kim mowa- zagadki słuchowe, analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt, słuchanie informacji o ich życiu
-„Ruda kita”- wykonanie wiewiórki z rolki po papierze toaletowym
-„Zwierzęta z plasteliny”- lepienie z plasteliny
_ Ćwiczenia poranne codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, spacery