Tematyka październik

2-6.10 ZAPACHY I SMAKI JESIENI

-Powiedz co czujesz- zabawa sensoryczna

-„Pachnąca Jesień”- identyfikowanie owoców i warzyw za pomocą węchu

-„Zagadki z koszyka”- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą dotyku/smaku

-Gramy na orzechach- zabawa rytmiczna

-Owocowe zbiory-zabawa dydaktyczna, klasyfikacja owoców ze względu na różne kryteria

-Laboratorium smaków- zabawa badawcza

-Drzewa w sadzie- praca plastyczna z wykorzystaniem papieroplastyki

- Poznanie wyglądu monet jedno i dwuzłotowych

-Poznanie etapów rozwoju rośliny

-W sadzie, na polu, w ogrodzie- uściślenie znaczenia pojęć dotyczących wskazanych środowisk oraz nazw zawodów- sadownik, ogrodnik, rolnik.

-szaszłyki- zajęcia kulinarne połączone z degustacją

- Ćwiczenia poranne, Spacery, zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne

 

9-13.10 SZTUKA BYCIA RAZEM

-„Jak dobrze być dobrym”- słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej

-„Kredki”- słuchanie opowiadania M. Musierowicz, ocena postępowania bohaterów. Zwracanie uwagi, że nie należy wyszydzać innych, przechwalać się.

-Eryk i ekran- słuchanie opowiadania nauczyciela, rozmowa na jego temat. Poznanie liter „e”, „E”

-ILE CIASTECZEK? Zabawa dydaktyczna kształcąca pojęcie liczby trzy. Poznanie cyfry 3

-Co to jest szacunek?- burza mózgów, szukanie odpowiedzi na pytanie otwarte

-szacunek-szacować- co to znaczy?-zabawa językowa

-Wesołe i smutne kolory- kojarzenie barw z emocjami, przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów

-Czy każdą szkodę da się naprawić?- zabawy badawcze, dostrzeganie zmian odwracalnych i nieodwracalnych

-Zabawy muzyczno-ruchowe

 

16-20.10 O CZYM SZUMIĄ DRZEWA?

-„ O gościach co nie przyszli na ucztę”- słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej, rozmowa nt. jego treści

-Poszła lala do lasu narobiła hałasu- stworzenie leśnego kodeksu właściwego zachowania. Poznanie liter „L”, „l”

-Usłysz i powiedz- analiza i synteza słuchowa, wyodrębnianie głoski „l” w nagłosie

-„Nasze drzewa i Krzewy”- zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie okazów przyrody do ilustracji drzew ( iglaste/ liściaste)

-Pnie drzew-zabawa matematyczna

-Ile mam lat?- oglądanie przekroju pnia drzewa, zabawa matematyczna, przeliczanie w dostępnym zakresie

-Jesienne rytmy- układanie z nasion sekwencji trzyelementowych

-Placek dla gości- zabawa matematyczna, dodawanie i odejmowanie na zbiorach zastępczych,

-„Drzewo”- słuchanie wiersza D. Wawiłow, rozmowa nt. jego treści.

-Mali mieszkańcy drzew- słuchanie ciekawostek o owadach ( korniki, żuki)

-Kolorowe piórko- ćwiczenie oddechowe

-Jesienne masaże- relaksacja

- List od pająka- słuchanie listu, ćwiczenie koncentracji, poznanie informacji nt. życia pająków

- Kolory pór roku- zabawa z chustą animacyjną, wypowiedzi nt. ulubionej pory roku

-„Jesień u Krasnala”- układanie kompozycji z figur geometrycznych wg. podanego wzoru.

-„Drzewo w czterech porach roku”- praca w małych grupach, malowanie farbami

-Ćwiczenia poranne- codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery

 

23-27.10 JESIENNE STRATEGIE ZWIERZĄT

-„Dziupla”- słuchanie opowiadania W. Bianki, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach mieszkających w lesie

-„Kolczasta Jesień”- słuchanie opowiadania

anie opowiadania nauczyciela.

- Interesujące „I”, „i”- poznanie liter „I”, „i”

- Co może ukłuć-  zabawa badawcza, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas oglądania, dotykania kłujących przedmiotów

-Florentynka poznaje wiewiórkę- słuchanie opowiadania K. Ziemnickiej. Budowanie poprawnych wypowiedzi słownych, rozbudzanie empatycznego stosunku do zwierząt

-Karmienie wiewiórki- zabawy matematyczne, szacowanie, porównywanie liczebności zbiorów  „na oko”, liczenie na konkretach

-Leśne zwierzęta- poznanie gatunków objętych ochroną, zmieniających futro, zapadających w sen-poznanie terminu HIBERNACJA

-Zagadki leśnego Ktosia- rozwiązywanie zagadek dotyczących lasu i jego mieszkańców

-Prawda czy fałsz- zabawa dydaktyczna, przeliczanie wyrazów  w zdaniu

-Zgadnij proszę, co wygłoszę- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów

- Łańcuch słów- zabawa słuchowa

-Twardy orzech do zgryzienia- oglądanie i opisywanie dwóch rodzajów orzechów, porównywanie cech

-Jesienny wietrzyk- ćwiczenia oddechowe

-Pary wiewiórek- zabawa orientacyjno- porządkowa, utrwalanie  pojęcia para

- O kim mowa- zagadki słuchowe, analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt, słuchanie informacji o ich życiu

-„Ruda kita”- wykonanie wiewiórki z rolki po papierze toaletowym

-„Zwierzęta z plasteliny”- lepienie z plasteliny

_ Ćwiczenia poranne codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, spacery